اخبار ایران

اخبار ایران
وبلاگی برای ارائه گزیده اخبار و طنزهای اجتماعی
واریز ۷۰۰ میلیون به حساب مشتری بدلیل نقص سیستم امنیتی

 

چندی قبل نماینده حقوقی یکی از بانک‌های خصوصی به دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای رفت و مدعی شد فردی ناشناس مبلغ ۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان از حساب این بانک برداشت کرده است.
 
وی در شکواییه‌اش گفت: «مدتی قبل مسئولان حسابرسی بانک پی بردند در چند مرحله از حساب بانک به طور غیرقانونی پول برداشت شده است. پیگیری‌ها نشان داد این کار از طریق یک دستگاه کارت‌خوان انجام شده است اما متخصصان بانک نتوانستند اطلاعات بیشتری در این باره به دست بیاورند.» 

در پی این شکایت محمدعلی دهستانی دادیار شعبه ۱ به افسران پلیس فتا دستور داد با تحقیق در این باره اسرار پشت‌پرده این برداشت غیرقانونی را برملا کنند.
 
از آن‌جا که ممکن بود ابعاد این ماجرا گسترده‌تر از گزارش بانک باشد و مبلغ بیشتری از پول‌های بانک برداشت شده باشد تحقیقات با حساسیت ویژه‌ای آغاز شد. 

کارشناسان فتا از کوچک‌ترین اطلاعات چشم‌پوشی نمی‌کردند و به دنبال یافتن سرنخ برای شناسایی عامل این دستبرد بودند. 

در حالی که تجسس‌ها در این خصوص ادامه داشت فردی نزد مسئولان بانک رفت و مدعی شد توانسته در چند مرحله از حساب بانک پول برداشت کند. 

اظهارات این فرد نشان می‌داد او عامل اصلی برداشت از حساب بانک است. 

این مرد در تشریح این ماجرا گفت: «چندی قبل از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک جفت کفش خریدم و پول آن را از طریق دستگاه کارت‌خوان پرداخت کردم اما وقتی به خانه رفتم همسرم از کفشی که خریده بودم خوشش نیامد و گفت باید آن را پس بدهم. من هم فردای آن روز کفش را پس دادم و از طریق همان دستگاه کارت خوان پولم را پس گرفتم. ولی چند ساعت بعد وقتی موجودی حسابم را کنترل کردم فهمیدم مبلغ ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان به حسابم واریز شده است. آن زمان بود که فهمیدم سیستم امنیتی بانک مشکل دارد و این پول به اشتباه به حسابم واریز شده است. به همین دلیل به محل کار یکی از دوستانم که مجهز به دستگاه کارت‌خوان بود رفتم و بار دیگر همان کار را در آن جا تکرار کردم. وقتی باز هم مبلغی پول به حسابم منتقل شد مطمئن شدم سیستم امنیتی بانک مشکل دارد. به همین دلیل از روی کنجکاوی این کار را چندین مرتبه دیگر انجام دادم تا در نهایت مبلغی در حدود ۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان به حسابم واریز شد. چند روز بعد از این کار چون می‌دانستم چنین کاری جرم است و ممکن است برایم دردسرساز شود تصمیم گرفتم این نقص را به مسئولان بانک اطلاع دهم.» 

اظهارات این مرد نشان می‌داد مشکل مهمی در سیستم این بانک وجود دارد بنابراین با راهنمایی این فرد این نقص برطرف شد. در ادامه مسئولان بانک نه تنها شکایت‌شان را از این فرد پس گرفتند بلکه مبلغی را نیز به عنوان وام به وی پرداخت کردند.

دادیار دهستانی با اعلام جزئیات این پرونده از مسئولان بانک‌ها خواست سیستم‌های بانکداری خود را مجهز و ایمن کنند تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: س - آفتاب ׀ تاریخ: دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: < > ׀

درباره وبلاگ

وبلاگی برای ارائه گزیده اخبار و طنزهای اجتماعی


پیوندهای همکار

صفحات مخصوص
طراح قالب : س - آفتاب